El valor afegit del llibre digital interactiu

Avui ens endinsem en el món els llibres interactius des de la perspectiva dels alumnes mitjançant el portal educalinePer fer-ho, he interactuat amb l'activitat A new kid in Town, un recurs destinat a nens i nenes d'entre 7 i 12 anys amb el nivell A1-A2 d'Anglès com a marc.

Partint de la situació on un nen acaba d'arribar a la ciutat, se'ns presenta una sèrie d'exercicis molt diversos com el listening, del que destacaria la aparença visual del software al ser molt atractiva i colorida. Així, després d'haver-lo estat provant, definiria que es tracta d'un recurs amb molts altres avantatges en la seva aplicació educativa, com ara:
  • És un instrument molt motivador (experiència activa divertida)
  • Permet interactuar amb molts sentits (sons, imatges...)
  • Treballa diverses competències (comprensió lectora...)
  • Es una eina molt completa (diccionari de suport per a aclarir conceptes)
  • Dóna l'oportunitat de rebre un feedback immediat dels aprenentatges
Tot i això, penso que també compta amb algunes petites limitacions en quant als fets que obstaculitzen viure en plenitud aquesta experiència interactiva, com:
  • El seu ús no pot ser complert sense els recursos necessaris (altaveus) 
  • No contempla la diversitat de l'alumnat (p. ex problemes auditius)
Llavors, pel seu ús, el definiria com un sistema de representació interactiu, ja que va més enllà dels recursos reproductors però no implica l'esperit crític de l'activitat com els transformadors. Per això, l'aconsellaria  en ambients d'aula reduïts com a suport per a l'assignatura en qüestió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario