Anàlisi d'experiències educatives amb les TIC

En aquest cas us mostro un anàlisi al voltant d'una experiència educativa concreta, la qual consisteix en un projecte radiofònic desenvolupat en una classe de literatura de 4t d'ESO a Matadepera (Barcelona). Per tant, al ser un projecte on les TIC prenen protagonisme, esdevé especialment interessant valorar-lo en relació a quin tipus d'ús se'n fa, és a dir, si el seu l'enfocament és més transformador o reproductiu.

Concretament, considero que aquesta idea ens apropa a una forma diferent d'aplicar les noves tecnologies (incorporar efectes de so, gravacions de veu...) i de variar la metodologia de les classes, creant un entorn de treball més col·laboratiu. Per això, diria que estaríem davant d'un ús transformador al promoure un treball transversal amb el que desenvolupar diverses competències, com la competència digital, la lectura expressiva i treball en equip. 
A més, entre els recursos que empren trobem:
  • Ràdio (el focus central del projecte)
  • Internet (per compartir-lo)
  • Slideshare (presentar visualment el procés)
  • Blogger (seguiment del procés)
  • Audacity (editar els efectes de só)
Per tant, veiem com d'aquesta manera s'afavoreix a que els alumnes s'endinsin en la matèria d'una forma més creativa, donat que s'hi impliquen més activament i això pot comportar més motivació en contra del mètode més reproductiu, que deixa de banda la reflexió de l'experiència i no va més enllà.

ALTRES PROJECTES I PROGRAMES:



A banda del que s'ha comentat, també voldria analitzar un projecte que m'ha cridat molt l'atenció, ja que ens permet veure com les TIC no tant sols tenen cabuda en la vessant acadèmica, sinó que també poden esdevenir una eina per la inclusió social dels joves.

D'aquesta manera, en el programa en qüestió es defensa l'important paper que pot tenir el treball amb mitjans audiovisuals, ja que així es focalitza en competències com el treball en equip o la socialització al realitzar un curtmetratge en grups al final de la formació, mentre que a la vegada també es fomenta la seva empleabilitat al desenvolupar la seva competència digital. Per tant, considero que en aquest cas també estaríem davant d'un ús transformador de les TIC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario