El portafolis digital com a instrument d'avaluació

En aquesta ocasió voldria compartir  una imatge molt interessant que he trobat al cercar informació sobre eines d'avaluació basades en les noves tecnologies, sent en aquest cas el portafolis digital. 


                             Barrett, H. (2009) Equilibrio entre los distintos elementos del ePortfolio

Com podeu veure, en ella s'expliquen els diferents punts clau d'un E-Portafolis, i per això penso que ens pot ajudar a clarificar en què consisteix exactament aquesta eina d'aprenentatge, sobretot pel que fa als dos eixos que la composen.

Concretament, s'estableix que aquests són:
  • Aprenentatge i Col·laboració, com estem realitzant tots els companys d'aquesta assignatura al poder visionar els continguts dels demés, a la vegada que se'ns permet interactuar entre nosaltres mitjançant comentaris, o bé compartint les nostres reflexions i idees a classe.
  • Demostració d'Assoliments, ja que a banda del que s'ha comentat, aquest blog també serveix per avaluar els nostres avenços, per la qual cosa cadascun serà diferent de la resta perquè ho enfoquem de maneres diferents, A més, això es veu reforçat perquè no tenim una limitació de continguts, sinó que cada alumne pot incloure en el seu portafolis digital entrades lliures, com seria el cas d'aquesta.
En resum, a partir de la imatge en qüestió podem veure com es tracta d'un recurs molt complet, donat que estableix un entorn d'aprenentatge personal però a la vegada compartit, i per això considero que els diferents professionals de l'educació hauríem d'apostar pel seu ús donats els múltiples avantatges als que ens condueix.

Si esteu interessats en conèixer més sobre aquest tema, us recomano que visiteu aquest enllaç, on s'explica en detall les principals característiques de l'E-Portafolis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario