Treballant amb la plataforma Moodle

Al llarg del grau de Pedagogia, molts professors han fet servir la plataforma Moodle com a suport per a les seves assignatures i jo, com a estudiant, podía accedir al material i les activitats que aquest posava a la disposició dels estudiants. Ara, en canvi, em fixaré en l'altra banda, la del docent.

El primer a destacar considero que seria la gran varietat d'opcions que tens per tal d'incloure recursos d'aprenentatge, pel fet que permet oferir a l'alumnat des de textos fins a vídeos en activitats com qüestionaris o fòrums de debat. Tot i això, penso que el veritable punt fort d'aquesta eina és que es vincula al concepte de constructivisme social (Vygostki), donat que podem anar construïnt aprenentatges de forma col·laborativa mitjançant la interacció amb els altres.

Així, en l'anàlisi d'aquest Learning Management System destacaria aquests trets:

Avantatges:
  • Es tracta d'un entorn virtual d'ensenyament i aprenentatge de gran ajuda
  • Resulta fàcil d'emprar des de la perspectiva de l'estudiant
  • Permet accedir a una gran varietat de recursos
  • Es basa en construir el coneixement entre tots
Inconvenients:
  • La interfície del professor resulta complexa i requereix de competències avançades (requereix formació abans de gestionar-ho)
  • Manca d'extensió del seu ús
  • Aparença i disseny molt formals
En definitiva, al haver pogut analitzar aquesta eina des de les dues bandes (alumne i docent), crec que Moodle pot esdevenir un molt bon suport per a l'ensenyament i aprenentatge, però considero que per ell sol no pot ser una eina completa. Per tant, caldria incloure bibliografia extra o altres temes per part del professor i, sobretot, perquè resulti viable aquest haurà de tenir en compte i apostar per la varietat d'activitats i recursos, evitant així la monotonia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario